Θέμα: «Φόρος πολυτελείας στα ΙΧ αυτοκίνητα»
Κύριε Υπουργέ
Αφότου είχε εκπνεύσει και η τελική προθεσμία καταβολής τελών κυκλοφορίας στις 8/1/2013, αποφασίσατε να επιβάλλετε φόρο πολυτελείας σε ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.ε. με έτος πρώτης κυκλοφορίας μέχρι και μία δεκαετία πίσω. Και αυτό, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας βρίσκονται ήδη σε υψηλά επίπεδα.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;
Ξεκινώντας από τις χαμηλότερες χρεώσεις με βάση την φορολογία που επιβάλλετε, ας δούμε την περίπτωση ιδιοκτήτη αυτοκινήτου 1.929 κ.ε. που έχει συμπληρώσει ήδη πενταετία. Ενώ μέχρι τις 8/1/2013 πήγε στην τράπεζα και κατέβαλλε τέλη κυκλοφορίας στα 660€, τώρα τον καλείτε να καταβάλλει φόρο πολυτελείας ύψους 293€. Ετήσιο σύνολο δηλαδή στα 953€.
Και όλα αυτά, ενώ…
- Πριν ξεσπάσει η μεγάλη οικονομική κρίση, πολλοί οικογενειάρχες μεσαίου εισοδήματος είχαν αξιοποιήσει τις μειώσεις δασμών-τελών από το κράτος καθώς και τις τραπεζικές διευκολύνσεις προκειμένου να εξασφαλίσουν για την οικογένειά τους ένα άνετο, ασφαλές ΙΧ αυτοκίνητο.
- Τώρα οι ίδιοι οικογενειάρχες έχουν εγκλωβιστεί να διατηρούν στην κατοχή τους τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, καθώς η εμπορική και μεταπωλητική τους αξία έχουν καταρρεύσει στο ναδίρ, ενώ ταυτόχρονα η προσωπική και οικογενειακή οικονομική τους κατάσταση καθιστούν δύσκολη την κατοχή και συντήρησή τους.
Ερωτάται ο Υπουργός:
- Αποτελεί πράξη εξαπάτησης του φορολογούμενου ή όχι, ότι ενώ παρ’ όλη την προσωπική ή οικογενειακή οικονομική του δυσχέρεια προτίμησε να μην καταθέσει πινακίδες αλλά να βρει τρόπο να καταβάλλει τα -ήδη υψηλά- τέλη, έρχεται αμέσως μετά το κράτος και τον φορτώνει με πρόσθετο φόρο;
- Άλλο κράτος ήταν εκείνο που πριν την κρίση έδινε πλούσια κίνητρα απόκτησης αυτοκινήτων 1.929 κ.ε. και άνω στο μέσο οικογενειάρχη και άλλο είναι το τωρινό που για το ίδιο ακριβώς ζήτημα τον εξοντώνει οικονομικά και φορολογικά; Το κράτος δεν πρέπει να δείχνει συνέχεια και συνέπεια; Η ασυνέχεια και η ασυνέπεια του κράτους δεν αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα δομικά προβλήματα που συνέθεσαν τη μεγάλη κρίση που περνάμε ως χώρα;
- Πέρα από την κατάθεση των πινακίδων, ποια είναι η μέριμνα ή οι προτάσεις του αρμόδιου Υπουργείου προκειμένου ο φορολογούμενος να απεγκλωβιστεί από το εκβιαστικό δίλημμα να καταθέσει πινακίδες και να μείνει χωρίς αυτοκίνητο, ή να εξοντωθεί φορολογικά λόγω της κατοχής του, με τρίτη πιθανή λύση να πουλήσει το αυτοκίνητό του σχεδόν τσάμπα;
- Με αυτό το φορολογικό πογκρόμ, δεν αντιλαμβάνεται ο Υπουργός ότι δίνει τη χαριστική βολή στην αγορά του αυτοκινήτου που ήδη διαλύεται αφήνοντας στο δρόμο χιλιάδες οικογένειες επιχειρηματιών και εργαζομένων, αλλά και σε όλα τα συναφή επαγγέλματα (εμπορία ανταλλακτικών, συνεργεία κ.α.);
Η ερωτώσα βουλευτής
ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου