Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»







«Casus belli η συρρίκνωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Δυτικής Μακεδονίας»

Ένα από τα μεγαλύτερα θύματα της κρίσης είναι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Μετά την καταστροφή του συστήματος Υγείας και ασφάλειας, αυτές τις ημέρες μπαίνει στο στόχαστρο η δημόσια εκπαίδευση με πρωτόγνωρες αποφάσεις που θα πλήξουν την υπόσταση της ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά και τη δωρεάν παιδεία.
Εδώ και χρόνια παρακολουθούμε θεσμούς της Παιδείας να μαραζώνουν και να αποτελούν πλέον αντικείμενο για κατάργηση. Δυστυχώς, οι προηγούμενοι δεν είχαν την πολιτική βούληση να αναπτύξουν δομές που θα διαμόρφωναν ένα πλούσιο υπόβαθρο για την εκπαιδευτική ανάταση της χώρας. Σήμερα έρχεστε εσείς και ισοπεδώνετε όποιες θετικές προοπτικές υπήρχαν.
Το επιστημονικό προσωπικό αναζητά διεξόδους στο εξωτερικό, οι φοιτητές δεν έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν, τα ιδρύματα πτωχεύουν λόγω του κουρέματος, η έρευνα περνάει σε ιδιωτικά χέρια και στο εξωτερικό και το μόνο πεδίο που συνεχίζει να υφίσταται ακμαίο είναι η ιδιωτική εκπαίδευση.
Μιλάμε ουσιαστικά για πλήρη κατάρρευση της εκπαίδευσης στη χώρα που ξεκινά από την τριτοβάθμια και σιγά-σιγά θα χτυπήσει πλήρως και τις υπόλοιπες βαθμίδες.
Βλέπουμε καθημερινά τα αποτελέσματα των πολιτικών της προκατόχου σας κ. Διαμαντοπούλου που με το σχεδιασμό της στα σχολεία, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στους μαθητές όλης της χώρας.
Αντί να συμμαζέψει την κατάσταση δημιούργησε πολλαπλά προβλήματα. Αν και ο κόσμος της έδειξε την πόρτα της εξόδου από το Κοινοβούλιο, τα αποτελέσματα της πολιτικής της παραμένουν στερώντας τους μαθητές στο δικαίωμα τους για γνώση.
Με την καταστρεπτική πολιτική σας, σε δέκα χρόνια από σήμερα η τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας θα έχει φτάσει σε επίπεδο τριτοκοσμικής χώρας.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι μεθοδεύετε συστηματικά την υποβάθμιση της εκπαίδευσης από πολλές πλευρές.
Πρώτα, απ’ όλα στο θέμα της αξιολόγησης που παρατείνεται για ένα χρονικό διάστημα, διαμορφώνει συνθήκες «κομμένες και ραμμένες» για την δημιουργία κομματικού στρατού στην εκπαίδευση, παραμερίζοντας την αξιοκρατία.
Δεύτερο, το ιδιαίτερο νοικοκύρεμα που θέλετε να επιβάλετε αυτομάτως διαμορφώνει ευνοϊκές συνθήκες για ιδρύματα και τμήματα που στελεχώνονται από ευνοούμενους σας.
Τρίτο, διαμορφώνετε αρνητικές συνθήκες για δυνάμει φοιτητές, που θέλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθιστώντας αδύνατη πλέον αυτή την δυνατότητα για μία φτωχή αλλά και μέση οικογένεια.
Με την πολιτική σας όχι μόνο υποβαθμίζετε το θεσμό της δωρεάν εκπαίδευσης, αλλά την κάνετε εντέχνως απρόσιτη προς τον απλό φοιτητή.
Τα τριτοβάθμια ιδρύματα στην Ελλάδα εκτός από εκπαιδευτικό χαρακτήρα προσδίδουν κοινωνικό, οικονομικό, αναπτυξιακό χαρακτήρα, ενώ τίθενται και σοβαρά εθνικά ζητήματα.
Η συγκέντρωση που επιθυμεί η κυβέρνηση να πραγματοποιήσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έχει σοβαρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες της περιφέρειας, θα αποδυναμώσουν την ακαδημαϊκή παρουσία, όπως επίσης θα διαλύσουν την τοπική οικονομία κοινωνιών που στηρίζονται στην παρουσία των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων ανά τη χώρα.
Και η μεγάλη χαμένη της υπόθεσης είναι η Ελληνική περιφέρεια. Στην περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας έχουμε και ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που δημιουργείται εάν επαληθευθούν τελικώς τα σενάρια κατάργησης του Πανεπιστημίου και συρρίκνωσης του ΤΕΙ της.
Σχολές με ιστορία που βρίσκονται στην ακριτική Φλώρινα απειλούνται με κλείσιμο. Ο ρόλος αυτών των σχολών είναι σοβαρότατος για την περιοχή, αφού είναι το φυτώριο για την ανάδειξη εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις ακριτικές περιοχές της, διαθέτουν υποδομές, εξαιρετικό εξοπλισμό που μένει στα αζήτητα, όπως στο τμήμα ζωικής παραγωγής Φλώρινας που πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την αναβάθμισή του και την φοίτηση σπουδαστών κοντά στον τόπο τους, αλλά και σε αρμόζουσες συνθήκες.
Η πολιτεία δεν έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιοποίηση του από τους φοιτητές και αυτή την στιγμή κινδυνεύει με λουκέτο, την ώρα που άλλα τμήματα στις μεγάλες πόλεις είναι στελεχωμένα, αλλά δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και τις υποδομές. Από την άλλη δεν έγινε καμία προσπάθεια επιστημονικής διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την οικονομική και αναπτυξιακή δραστηριότητα των περιοχών που εδρεύουν.
Λόγου χάρη το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Θα μπορούσε να εμπεριέχει τμήματα που να έχουν ως αντικείμενο τους την δραστηριότητα της ΔΕΗ, από την παραγωγή, την διανομή μέχρι τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Παράλληλα, θα μπορούσαν να ιδρυθούν τμήματα που ασχολούνται με την ανάπτυξη των ΑΠΕ και την διαχείριση των υδατικών πόρων.
Η αγωνία των ανθρώπων της Περιφέρειας που καλούνται πλέον να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκτός των τειχών της πόλεως διαμονής τους είναι μεγάλη.
Αντί να δημιουργήσετε εκπαιδευτικές δομές με δυνατότητες και προοπτικές στην Περιφέρεια, ενδυναμώνεται τα κεντρικά ΑΕΙ και ΤΕΙ αποδεκατίζοντας από θεσμούς τις κοινωνίες της περιφέρειας και δημιουργώντας συνωστισμό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Μ’ αυτό τον τρόπο πολλαπλασιάζετε τα έξοδα των γονέων που θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους, αλλά είχαν την ατυχία να ζούνε στην Περιφέρεια.
Γονείς που αδυνατούν πλέον λόγω της οικονομικής κρίσης να ανταπεξέλθουν στα δυσβάσταχτα έξοδα και αναγκάζονται σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και να σταματήσουν τα παιδιά τους από τις σπουδές τους.
Τα περισσότερα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν απαρχαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας πραγματικότητας.
Όποιο ίδρυμα προσπαθεί να σηκώσει «κεφάλι» και να αναδειχθεί στοχοποιείται. Και δεν φτάνουν τα παραπάνω, με το περιβόητο και σωτήριο PSI εμπνεύσεως του κ. Βενιζέλου, καταληστεύσατε εντέχνως τα αποθεματικά των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθιστώντας τα πλέον έρμαια των αποφάσεων σας, αφού τα οδηγήσατε εντέχνως σε κατάσταση χρεοκοπίας, μη βιώσιμη με τα κριτήρια που θέτετε.
Δεν χωράνε κομματικά και πολιτικά κριτήρια στην εκπαίδευση, αφήστε τη να ανασάνει και να δώσει τα φώτα της στους Έλληνες πολίτες.
Διαμορφώσατε ένα σύστημα που να στηρίζει το κομματικό κράτος και οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων να είναι έρμαια των στελεχών κάθε περιοχής, που με ρουσφέτια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με ανταλλαγή ψήφων. Εκεί καταντήσατε τον Έλληνα εκπαιδευτικό, ένα κομματικό υποχείριο που το αναγκάζετε να παρακαλά τους τοπικούς κομματάρχες για να πάρει μια απόσπαση, μια μετάθεση ή διευθυντική θέση.
Με τον ίδιο τρόπο προσπαθείτε να κομματικοποιήσετε και τις μεταγραφές στα πανεπιστήμια, διαμορφώνοντας σκληρούς όρους και οδηγώντας τους γονείς να προβαίνουν σε επισκέψεις στα κομματικά γραφεία, ώστε να διεκπεραιώσουν άμεσα τις υποθέσεις τους. Και σ’ αυτό το θέμα σκαρφίζεστε τροπολογία, επί τροπολογίας.
Ολοκληρωμένο σχέδιο πουθενά. Αποτυχημένες μέθοδοι, μπαλώματα, κομματικές παρεμβάσεις και υποβάθμιση της εκπαίδευσης προς όφελος τρίτων στοιχειοθετούν την εικόνα της παιδείας στην Ελλάδα σήμερα .Και ερωτώ, αυτή η εκπαίδευση εκπροσωπεί την Ελλάδα της παιδείας και του πολιτισμού; Την ώρα που οι Ευρωπαίοι εταίροι μας διαμορφώνουν εκπαιδευτικά συστήματα που γίνονται πόλοι έλξης από όλο τον κόσμο, εμείς χάνουμε φοιτητές και επιστημονικό προσωπικό.
Αν και θα έπρεπε να οργανώσετε ένα κοινό στρατηγικό σχέδιο για την παιδεία και τη διασύνδεσή της με την εργασία, τον πολιτισμό και την ίδια την κοινωνική πραγματικότητα, εσείς με απέραντη προχειρότητα και ανοργανωσιά έχετε καταστήσει τη δημόσια παιδεία σεληνιακό τοπίο που σύντομα θα έχει ημερομηνία λήξης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis